Ako ste ceo posao odradite u Corel-u, ne plašite se da pustite ps fajl iz njega, jer exportovanje EPS-a iz Corel-a u neki drugi program (npr. Quark) da bi iz njega napravili ps fajl, može da se iskomplikuje, pogotovo ako ste koristili Corelove efekte tipa: Lens, Drop Shadow itd. takođe su problematične Corelove texture (bitmaps, a pogotovo PS texture-SAVET: obavezno ih kovertujte u bitmapu). Većina ovih efekata dobro izlazi iz Corela, zato napravite PS iz Corela.
2. Ako ste ubacivali slike u Corel i tu im menjali veličinu, vodite računa da Corel promenu veličine kompenzuje sa promenom rezolucije (zato Corel u momentu radi povećanje slika, dok bi u Photoshopu na to čekali mnogo duže, jer Photoshop kad menja dimenziju slike rezolucija ostaje ista).
Kad izvršite sva povećavanja i smanjivanja prekontrolišite rezolucije slika, i ako treba doterajte ih na 300 dpi.
3. Ako koristite Bitmap Color Mask za skidanje pozadine vodite računa da slika (maska) ne bude suviše komplikovana jer će to otežati fajl, a ako baš preterate Corel neće moći da napravi PS fajl. Imali smo slučaj da je donesen fajl gde je na iskeniranoj strani sa tekstom izbačena bela podloga, bilo je ne moguće napraviti ps fajl (problem smo rešili na mnogo prostiji način, sa alatkom Transparency Tool, koju smo podesili na Uniform,Multiply vrednost 0.)
4. U Corelu 10, ako koristite naredbu Lens/invert, da bi napravili negativ, vodite računa jer taj negativ će izaći kao pozitiv, rešenje je da uključite naredbu Frozen.
5. Ako ubacujete JPG fajlove u Corel, primetićete da je slika promenila dimenziju, tako da vi morate da doterate dimenziju i rezoluciju kako želite.
6. U ranijim verzijama Corela prilikom rotiranja objekata koji imaju Corel-ovu bitmapu dešavalo se da se tekstura ¨zduda¨, to je ispravljeno u novijim verzijama. Rešenje je (kao kod svih problema sa bitmapama u Corelu) da teksturu konvertujemo u bitmapu.
7. Pasere i cajtne obojite u Registration color, na taj način obezbeđujemo da ih Corel sam stavlja u koliko god bilo boja.
8. Ako koristite barkod, nikako ne ubacujte barkod na EDIT/INSERT BAR CODE, zato što se dešava da prlikom rotiranja barkoda, bar kod se ¨zduda¨, ispravan način je da odemo na Start/Programs/CorelDraw/ Productivity Tools/Corl BAR CODE Wizard. Pomoću tog programa odaberemo barkod koji ćemo koristiti (EAN 13), ukucamo brojeve i na kraju iskopiramo barkod, zatim odemo u Corel i uradimo PASTE, na taj način dobijamo objekat koji neće praviti probleme. Ukoliko želite da barkod bude zalepljen kao vektor s kojim možete da radite isto kao i sa svim vektorskim objektima
zalepite ga sa EDIIT/Paste special/Picture (Metafile)
9. Kad ubacijete slike u Corel, i to PSD fajlove obratite pažnju, jer prilikom rotiranja takvih fajlova dešava se da slike bude isečene, to se može videti prilikom provere PS fajla u Acobatu. Slika je isečena kao da je kontura slike ostala u prvobitnom položaju, a sama slika je rotirana, pa se vidi samo deo slike, taj problem se rešava na vrlo prost način (na isti način kao i većina problema sa slikama u Corel-u), sliku kovertujemo u bitmapu, ako slika ima providnu pozadinu onda uključujemo Transparent Background, obavezno uključujemo Use Color Profile (ima smisla, ako je slika RGB pa je konvertujemo u CMYK), rezolucija treba da bude 300 dpi.
10. U Corelu 10 obavezno pre pravljenja PS fajla grupišite sve, dešava se da Corel red teksta nabaci na drugi red.
11. Kad pravimo PS fajl u Corelu i to pod Windows-om XP, kad puštate na film ili ploču crno beli fajl, morate uključiti štampu separacija i isključiti sve separacije sem crne i tako napraviti PS fajl, ako isključimo separacije napravićemo ps fajl koji neće proći Distiller.
12. Kad imate dokument sa više strana i neki elementi su van strane, Corel ih neće ubaciti u vaš PS fajl, nego morate povećati veličinu strane da bi sve stalo ili definisatu da štampa i objekte koji se nalaze na lejeru Desktop (WINDOW/Dockers/Object Manager i pored oznake Desktop uključite ikonicu sa štampačem).
13. Da bi doneli fajl na osvetljavanje morate sav tekst pretvoriti u krive ili poneti baš sve korišćene fontove. Da bi sav tekst pretvorili u krive prvo sve razgrupišite zatim Edit/Sellect All/Text tada je selektovan sav tekst i ondaArrange/Covert to curves ili skraćeno Ctrl+Q i tad smo sav tekst pretvorili u krive. To možemo proveriti štoćemo otići na File/Document info na delu Text Statistics, tu će pisati There are no text objects …
Ponekad nije dobro da se slova pretvaraju u krive, kod nekih fontova i to pisanih slova na mestima gde se preklapaju, kada se pretvore u krive postaju bela, takođe slova malo zadebljaju kad se pretvore u krive.
Da bi doneli kompletan posao sa fontovima u studio za osvetljavanje, potrebno je uraditi sledeće File/Prepare for Service Bureau zatim kliktati na Next dugme do kraja, tad je Corel napravio poddirektorijum gde vam se nalazi posao koji se zove isto kao vaš fajl i tu je snimio sve neophodne stvari (vaš fajl, fontove, i informacije o poslu u obliku txt fajlova) tako napravljen direktorijum snimite i donesite u studio. PDF koji možete dobiti na isti način vrlo često nije upotrebljiv za osvetljavanje—nemojte koristiti ovu opciju za pravljenje PDFa— iz Corela uvek napravite PS ili PRN i izdestilišite u Destileru.
14. Corel X3- obavezno instalirajte SP1 i SP 2, skinite fajlove sa www.corel.com
Dobre novine u ovom Corelu su što je senka po default-u overprint, dobro pravi PDF-ove na komandu Publish to PDF. Napomena! Ako niste istalirali SP 2 prilikom pravljenja PDF-a na komandu Publish to PDF, objekat koji je ofarban u gradinet (ferlauf) i ima outline koji je Behind the Fill, outline na pdf-u će izleteti preko slova (kao da nije behide the fill) Dakle, PDF nemojte praviti direktno iz Corela (napravite PS ili PRN pa ih izdestilišite. Ovde možete preuzeti naše setovanje za destiler).
15. Kada u Corelu na jednoj strani imate više skeniranih slika (bitmapa) rasporedite ih kako to zahteva vaš dizajn i na kraju ih sve selektujte grupišite i napravite jednu bitmapu 300 dpi. Ukoliko se desi da neka slika mora da leži iznad vektorskog objekta ili teksta nju i slične konvertujte posebno (sve selektujte i napravite još jednu bitmapu). Corelu definitivno smeta mnogo (desetak i više bitmapa na jednoj stranici kao i slike rezolucije preko 400 dpi) tada se javljaju problemi prilikom ripovanja—vidi se da neuporedivo duže traje pravljenje PSa—PRNa, a kada primetite da printanje i destilisanje traje duže nego obično, možete očekivati i probleme na osvetljavanju(neki objekti ne izađu na ploči, ili izađu pogrešno obojeni, a najčešće fajl puca prilikom ripovanja tako da i ne može da se osvetli. Dakle, osnovno pravilo za Corel je da sve što niste sigurni kako će izaći na osvetljavanju (transparencije, svi Corelovi efekti…) konvertujete u bitmapu.
16. Ukoliko u Photoshopu pravite sliku koju ćete importovati u Corel, sve potrebne lejere pretvorite u jedan (komanda Flatern ili Merge), Ako pozadina na slici iz nekog razloga mora da bude providna zbog nekih preklapanja— snimite fajl kao PSD, a ne kao TIF sa uljučenom trasparentnom pozadinom, jer Corel u TIFu to ne prepoznaje dok sa PSD-om to radi dobro. Ukoliko lejere niste slepili Corel će ih pojedinačno importovati kao posebne slike koje možete razgrupisati i pomerati po stranici (uz napomenu da Corel ne voli mnogo bitmapa).
———————-
KAKO DA COREL PRAVI CMYK PDF-ove
KAKO DA U CORELU UVEK PIŠETE PRVO SA 100% BLACK
KAKO U CORELU ZADATI DA CRNI TEKST BUDE OVERPRINT
KAKO PODESITI COREL DA PRAVI PDF ZA CTP OSVETLJAVANJE
KAKO DA COREL SNIMI CDR ZA NOŠENJE U GRAFIČKI STUDIO